2013-05-12

Veres Mirella interjú (05.08)


Immár hivatalos IBU szurkolói csoportként folytatjuk a fiatal magyar reménységeket bemutató interjúinkat is: Veres Mirella következik, aki a korosztályos versenyeken már jó pár figyelemre méltó eredményt tudhat magáénak, és többen is a jövő egyik nagy ígéretének tartják…

Miri mesélj nekünk arról, hogy mióta biatlonozol, és miért éppen ezt a sportot választottad?

Már első osztályos koromtól sportolok. Szertornáztam, majd a triatlon, duatlon sportba is belekóstoltam. S végül 11 éves koromban az atlétikánál kötöttem ki. Itt ismerkedtem meg Papp Ildikóval, aki megismertette velem a sífutó sportot. Mikor már sífutásban eredményesen szerepeltem, részt vettem Galyatetőn egy edzőtáborban, ahol kipróbáltam a lövészetet. Nagyon megtetszett és édesapám vett nekem egy biatlon légpuskát, amivel edzettem és kb. 2 éve versenyszerűen űzöm ezt a sportot.

Mik azok az eredmények, amikre a leginkább büszke vagy? Ha jól tudjuk az elmúlt nyári és téli szezonban is bőven volt okod az örömre…

Büszke vagyok a szlovákiai nyári biatlon eredményeimre. A Viessmann kupa sorozatán korosztályomban legeredményesebben szerepeltem. Valamint a Magyar Bajnokság után megnyertem a Szlovák Bajnokságot is. De leginkább arra vagyok büszke, hogy a téli Viessmann kupákon is a dobogó legfelső fokára tudtam állni és felvettem a versenyt azokkal, akik profi körülmények között tudnak minden nap havon edzeni. Talán még eredményesebb lettem volna, ha valaki a helyszínen levaxolja a sílécemet.

Milyen célok vannak előtted a következő szezonra? Kik azok, akik segítenek Neked ennek elérésében?

Szeretnék minél sikeresebben szerepelni a nyári biatlon versenyeken, ami már júniusban elkezdődik. Majd jönnek a síroller versenyek augusztusban. Ez nagyon jó alap a téli szezonra, ahol már szeretnék az Olimpiai reménységek versenyén, Közép Európa kupán, valamint a Viessmann kupákon jól szerepelni.
Nagyon szerencsésnek érzem magam, mert olyan emberek állnak mellettem, akik szakmai tudásukkal nagyon sokat tudnak segíteni. Salgótarjánban élek és ott a helyi Salgótarjáni Atlétikai Club -ban heti rendszerességgel járok futni, ami nagyon jó alap ehhez a sporthoz. Az ottani munkámat éveken keresztül Máté Csaba és Kadlót Zoltán segíti, valamint Papp Ildikó aki edzőtársam és barátom is egyben. Galyatetőn végzem a biatlon edzéseket, ehhez óriási segítséget nyújt Rádics János, aki megpróbálja biztosítani számomra a legjobb feltételeket. És itt említeném meg két olyan szakedző nevét, aki a biatlon sportban segíti a munkám. Galyatetőn Édes János, aki a lövészetemet csiszolja és a biatlon edzéseimet irányítja. Budapesten Miskolczi László, aki a síroller tudását adja át, amit a sífutásban is kamatoztatni tudok. Végül, de nem utolsó sorban a szüleim, akik a mindennapi munkámat segítik.

Mi a legnagyobb álmod, amit szeretnél elérni ebben a sportban?

Az én álmom, hogy kijussak a világkupára és ott minél eredményesebben szerepeljek.

Van-e kedvenc versenyződ a felnőtt mezőnyből? A beceneved alapján lenne egy tippünk, hogy esetleg ki lehet az.
 

A példaképem Magdalena Neuner, de sajnos ebben a szezonban már nem tudtam szurkolni neki.

Mit üzennél a magyar szurkolóknak miért nézzék és szeressék a biatlont?

Mert izgalmas és fordulatos. Itt nem elég fizikailag felkészülni, de lélekben is ott kell lenni minden versenyen. Ezért ajánlom mindenkinek ezt a sportot. A verseny során bármikor bármi megtörténhet… 

Köszönjük, hogy válaszoltál nekünk, és őszintén kívánjuk, hogy váljon valóra az álmod – ha kijutsz, mi ott leszünk.

Miri eredményei itt követhetőek nyomon: http://biatlon-miri.webnode.hu/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése